19 Nisan 2008 Cumartesi

Börner V Rende

Herşey maydanoz olma derler ama her yemeğe giren maydanoz değil, soğandır. Soğan doğramak özellikle göz yaktığı için yemekle ilgili çoğu kişinin sevmediği bir iştir. Hem doğramadan olmaz, hem göz yakar, hem de el alır. Ben soğanı börner rende ile doğruyorum. Hem zamandan kazanıyorum,hem parçalar ezilmemiş, kare kare ve minicik oluyor, hem de gözlerim yaşarmıyor. Resimlerden birinde görüldüğü gibi dibinde parçalar kalıyor ama niteliğine göre onları da makas veya bıçakla kesip değerlendiriyorum.
Domatesi halka halka, patatesi hamburgercideki gibi ince ince ve muntazam doğrayabiliyorum. Salamı ince ince dilimleyebiliyorum. Hatta elma ve portakalları da halka halka doğrayıp şık sunumlar yapıyorum.
Yalnız koruyucu tutacağı kulanmak şart. Bir seferinde portakal tutacağa sığmadı, elimle hızlı hızlı dilimlerken sağ başparmağımın ucu gitti. Az kalsın kopacaktı, ufak bir deri parçası tutuyordu ve çok şükür yerine kaynadı. Tutacağı kullandığınız sürece güvenli ve pratik. Domatesi küp yapmaya fazla ufak bıçakları var. Onun için de nicer dicer'ın sahtesini almıştım marketten. Hemen bıçakları yamuldu ve pas yaptı. Ben de iade ettim. Umarım orjinali öyle değildir. Domatesi elde doğruyorum.
Börnerin sebze soyacağı da süper. En az 10 tane hediye ettim. En son Kayınvalideminkinin sapı kırıldı. Benimkini ona verdim. Ben börner soyacaksız kaldım ama börneri keşfetmeden önce aldığım soyacak vardı, onu kullanıyorum.
Börneri tamamen kişisel olarak öneriyorum, hiç bir maddi manevi kazancım yok. Ben memnunum, kullanıyorum ve tavsiye ediyorum.
Arzu ederseniz www.bornereast.com adresinden de inceleyebilir ve yönlendirdikleri linkten edinebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...