10 Nisan 2008 Perşembe

Etimek Tatlısı

Geçenlerde teyzemde bir tatlı yedim. Öyle lezzetli ve hafifti ki tarifini alıp akşam eve gider gitmez yaptım. Yapımı da çok pratik.İlk yaptığımda ölçüleri tepeleme yaptım. Çok lezzetliydi ama biraz fazla tatlı oldu. Yine de eşim çok sevdi. Şekeri ölçerken kaşığı silme doldurunca da çok lezzetli oldu ve tatlısı baymamış oldu. Zaten alt kat tatlı. Bayağı kalorili olması muhtemel bir tatlı olduğu halde 3-4 günde bir bu tatlıyı istiyor eşim. İsmini teyzem de tam bilmiyordu ama eskiden beri yaparmış. Yiyenler ekmek kadayıfına da benzetiyorlar. Etimek Tatlısı diyelim en güzeli.


ETİMEK TATLISI
Malzemeler:
Şerbeti için:
8-10 etimek(peksimet)(Ben "tuzsuz" etimekle yaptım. Büyük dikdörtgen borcama dizince 1 paketten 3 tane etimek arttı.)
2 su bardağı toz şeker
2,5 bardak su

Muhallebisi için:
1 litre süt
8 yemek kaşığı şeker(silme)
2 küçük boy çaybardağı un
1 paket vanilya

Yapılışı:
Şekeri susuz olarak küçük bir tencerede kavurup yakıyoruz. Su ile karıştırıp coz ettiriyoruz.Ocağın altını kısıyoruz. Şekeri tekrar bu suyun içinde erirken biz bir tencereye bütün muhallebi malzemelerini koyup, çırpma teli ile karıştırarak muhallebiyi pişirmeye başlıyoruz.
Şeker suyun içinde iyice eriyince elde ettiğimiz şerbeti etimeklerin üzerine gezdiriyoruz. Etimekler hemen şerbeti çekiyorlar.Muhallebi de bir iki fokurdayıp kıvamlanınca etimeklerin üzerini kaplayacak şekilde döküyoruz. Sıcakken cıvıkça bir mhallebi, soğuyunca sertleşiyor. Yalnız yavaş dökün yoksa etimekler yerinden oynayıp yüzeye çıkıyorlar.Üstünü istediğimiz şekilde süslüyoruz.
NOT:Süsleme ve servis aşamasında resim çekemedim ama bir sonraki sefere yaptığımda resimleri çeker eklerim.





3 yorum:

  1. Merhaba, bu benim en sevdiğim tatlı kesinlikle. Bir-iki ilaveyle. Muhallebisine damla sakızı ilave ediyorum (bir de hazır vanilyalı pudingle yapıyorum belki tutturamam diye, artık alışkanlık oldu hazır kullanmak) Üstüne de krem şanti ve onun üstüne hindistan cevizi.
    Bir de aşama aşama çok güzel resimlemişsin, ben bu tip yabancı bir siteyi favorilerime eklemiştim, linkini vereyim bak, çok faydalı:
    http://thepioneerwomancooks.com

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler.Bir dahaki sefere sakız katmayı denerim. Eminim süper olur. O sitede önce bitmiş halin resmini vermiş, sonra da aşama aşama ama sanki otomatik makineyle belli bir saniye aralığında çekiyormuş gibi sık resimlemiş.Ben o kadar sık çekmiyorum, sürecin geçiş aşamalarında çekiyorum daha çok. Önce bitmiş hali vermek daha iyi olabilir. Ben bu konuda kimseden esinlenmedim. Resimsiz yemek kitaplarından nefret ederdim. Para verip aldığımız halde sonuç hakkında en ufak bir fikrimiz bile olmadan denerdik. Küçüklüğümden beri mutfağın içindeolduğum halde ben yemek defterimi hazırlarken annem bile çok yardımcı olamadı. Yemek dergilerinde bazen hamur nasıl açılır falan gibi ayrıntılı resimli anlatımlar olur ya, onlardan çok yararlandım. Bu yüzden bu şekilde bir yöntem kullanmaya karar verdim. Nasıl olsa makine olduktan sonra pil harcaması dışında dijital fotoğraf çekmek bedava.
    Fikirleriniz için çok teşekkürler Meliha hanım, yine beklerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben yapımınızı çok beğendim yanlız ben vanilya koymadığım için kokusu biraz unsu oldu alternetif bişe varmı katabilceğim..

    YanıtlaSil

En pratik ve ayrıntılı tarifler Sofra Şenliği'nde.
www.sofrasenligi.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...